jump to navigation

Ciutadans 11 November, 2006

Posted by independencia in Reflexions.
trackback

L’aparició del partidot feixistoide és una bona notícia. Els de Jimenez Losantos diuen que hi haurà un abans i un després. Es veritat. és un pas més en el camí cap a la sobirania. Arcadi Espada cree que “habrá un antes y un después” de la fundación de Ciudadanos de Cataluña. Però igual que al Quebec, no passarà res de mal. És una anècdota, però que encara ens lliga més a la història constitucional del país francòfon d’Amèrica del Nord.

El Partit de la Igualtat va néixer en un context molt semblant. Govern liberal a Quebec (equivalent a PSC) que va participar en una reforma constitucional del Canadà (equivalent a Estatut). Hi ha quebequesos unionistes que es desmarquen dels liberals per a lluitar contra la desmembració del Canadà. Varen treure 4 diputats. Uns anys després els liberals lideraren el NO al referèndum independentista convocat pels nacionalistes. Ningú mai més no n’ha sentit parlar d’aquells ciutadans quebequesos.

Comments»

1. Jona - 21 December, 2009

Com tants altres catalans, sembla que coindicim pel que fa a Ciudadanos (http://eldecaleg.page.tl/Banderes-i-nacions.htm)


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.